Sunday, November 30, 2008

Acum ceva mai interesant, sper

Vineri dupa ce am venit de la scoala, am aprins calculatorul, ca in fiecare seara si am inceput sa vad ce se mai intamplase cat timp am fost eu la scoala, si ajung pe site la Fedora si m-am gandit sa vad cum e ultima versiune, Fedora 10 care fusese lansata saptamana asta.

M-am pus pe treaba si am cautat versiunea de net install potrivita pentru pc-ul meu, nu prea am reusit pe serverul principal asa ca am inceput sa caut pe serverele romanesti, un lucru ciudat a fost ca RoEdu nu era disponibil, oare de ce?In cele din urma am gasit si am descarcat imaginea buna.

Acum urmeaza partea cu adevarat proasta:
Deci bag CD-ul in DVD-ROM, deschid imaginea cu Brasero si fac CD-ul ca imagine CD, totul parea in ordine, nu era prima data cand foloseam Brasero ca sa fac un imagine CD.

Dau restart la PC, bag CD-ul si incepe instalare, primul lucru pe care ma intreaba era daca vroiam sa verific CD-ul, nu prea aveam ce face asa ca am am lasat sa verifice, mare mi-a fost minunea cand am vazut ca CD-ul avea erori.

Enervat, dau restart la PC, bootez in Xubuntu si incep sa ma intreb de ce nu a mers, apoi imi dau seama...in ultimul timp mai multe CD-uri pe care le-am facut, nu au mers, CD-uri facute pe Linux cu Brasero, asa ca dezinstalez Brasero, instalez K3B si refac CD-ul.

Merge si reusesc sa instalez Fedora 10, abia dupaia imi dau seama ca am sters fosta configuratie a GRUB-ului si Fedora nu mi-a detectat automat decat XP-ul, nu si Xubuntu.

O zi-doua am reusit sa ma descurc cu Fedora, dar azi am reinstalat Xubuntu si am pastrat Fedora si XP-ul, o sa ma mai joc un pic cu Fedora si o sa postez cea ce cred eu despre acest Linux.

Dictionar:
net install=instalarea prin retea, pe CD nu sunt toate fisierele necesare instalarii unui sistem de operare, e foarte util atunci cand nu ai DVD-WR.
imagine= fisier .iso, .nrg, .bin,, .cue care contine fisierele necesare instalarii unor programe /SO
Brasero/K3B= programe de facut CD-uri/DVD-uri pr Linux
imagine CD= CD pe care s-a scris o imagine, deobicei este bootabil sau autorun
GRUB=boot manager, adica te lasa sa alegi ce SO de pe HDD folosesti
Fedora,Xubuntu=distributii de linux

No comments:

Post a Comment

I reserve the right to delete at any time any comment I deem inappropiate.